fbpx
Tuesday, December 23, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Η απέραντη υποκρισία των ΜΜΕ

Άλκης Φιτσόπουλος by Άλκης Φιτσόπουλος
June 21, 2021
in Opinion, Society
julius-drost-nsrSyI-JUYg-unsplash
4
SHARES
391
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ιστορία της Καρολάιν πέρα από πατριαρχία, σεξισμό, φαλλοκρατία, ευτελισμό και παραβίαση προσωπικών δεδομένων περιέχει και τις τεράστιες ευθύνες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Θα τις αναλάβουν κάποτε;

Με αφορμή των δημοσιοποίηση από ΜΜΕ του ημερολογίου της δολοφονημένης Καρολάιν Κράουτς, η ΕΣΗΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση όπου αναφέρει: «Υπενθυμίζουμε, ότι ο δημοσιογράφος οφείλει, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος, να σέβεται την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια και το απαραβίαστο της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων. Οι συνάδελφοι, κατά συνέπεια, οφείλουν να απέχουν από δημοσιεύματα που θίγουν τον πυρήνα της ιδιωτικής ζωής των πολιτών και των οικείων τους. Η δημοσιογραφία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπηρετεί ένα παιχνίδι εντυπώσεων, ούτε να υποκαθιστά την Δικαιοσύνη». Αυτό υπαγορεύει η Δεοντολογία, η οποία δεν είναι μόνο θέμα των δημοσιογράφων. Τα ΜΜΕ (ειδικά η τηλεόραση και τα sites) ως οργανισμοί παραγωγής κερδών, ουδόλως ενδιαφέρονται για την Δεοντολογία -και πότε το έκαναν άλλωστε; Έχουν εκτραπεί κατά πολύ της αποστολής τους.

Ας το πιάσουμε από την αρχή. Όταν στήνεται μία εκπομπή, ποιος, ακριβώς είναι ο κυρίως στόχος της; Η ενημέρωση βάσει της Δεοντολογίας, της αλήθειας, της δικαιοσύνης ή να «γράφει» το μηχανάκι της τηλεθέασης; Διότι αν γράφει το μηχανάκι, έρχονται οι διαφημίσεις, άρα χρήμα, που είναι τα βασικά ζητούμενα. Και το ημερολόγιο της Καρολάιν φέρνει πολύ χρήμα, το οποίο είναι ανίκητο και συντρίβει τις ενστάσεις που αίρει η Δεοντολογία. Υποτίθεται ότι τα ΜΜΕ, πέραν του ενημερωτικού, έχουν και παιδευτικό χαρακτήρα στην κοινωνία που απευθύνονται, με στόχο να καλυτερεύσουν την ζωή του κόσμου, να την κάνουν πιο ποιοτική, να ανυψώσουν και να μορφώσουν την ανθρώπινη ύπαρξη. Το βλέπετε να συμβαίνει;   

Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Τα περισσότερα Media -ευτυχώς, όχι όλα- ενδιαφέρονται μόνο για τα «κλικ», τα «like» και την τηλεθέαση. Όλα τα υπόλοιπα είναι κροκοδείλια δάκρυα και υποκρισία. Είναι τα ίδια ΜΜΕ που προβάλουν εκπομπές σεξιστικού περιεχομένου, όπως αυτή πριν από αγώνες του EURO 2021, όπου ευτελίζουν την γυναικεία υπόσταση και προκαλούν τις εύλογες αντιδράσεις των γυναικείων ομάδων ποδοσφαίρου. Είναι τα ίδια sites που προβάλουν συνεχώς το καινούριο μαγιό της τάδε μοντέλας και το εκρηκτικό περιεχόμενό του, αναπαράγοντας ξεκάθαρα τον σεξισμό και την εικόνα της γυναίκας ως σκεύους ηδονής. Είναι τα ίδια MME που αναδεικνύουν σε μείζον θέμα της καθημερινότητας την κάθε συνοδό πολυτελείας που ποστάρει τα οπίσθιά της στο instagram και συνοδεύουν με τα κλισέ «κολάζει…προκαλεί εγκεφαλικά…τρελαίνει κόσμο» και άλλες τέτοιους φτηνούς υπαινιγμούς. Είναι τα ίδια ΜΜΕ που ασχολήθηκαν με τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, μόνο την 25η Μαρτίου. Είναι τα ίδια που μεγιστοποιούν το ελάχιστο και ελαχιστοποιούν το μέγιστο, αν δεν πουλάει. Είναι αυτά που προβάλουν σειρές που στον πυρήνα τους ενυπάρχει η πιο σκληρή πλευρά της πατριαρχικής οικογένειας -σύγχρονες σαπουνόπερες με σενάρια – αντιλήψεις της δεκαετίας του ’60. Μετά, λοιπόν, από όλα αυτά, τα ίδια ΜΜΕ έρχονται και -προσχηματικά ασφαλώς- στηλιτεύουν τα στερεότυπα και τον τρόπο σκέψης που καλλιεργούν εδώ και χρόνια.

Είναι άμοιρα ευθυνών τα ΜΜΕ; Δεν έχουν ευθύνη όταν ψυχαναγκάζουν τους τηλεθεατές να τηλεφωνήσουν για να διηγηθούν το προσωπικό τους πρόβλημα στον αέρα; Κι αντί να εκμυστηρευτούν το πρόβλημά τους σε κάποιον ειδικό περιμένουν συμβουλές από την οικοδέσποινα της εκπομπής, την οποία θεωρούν τεράστια προσωπικότητα και μεγάλη τους τιμή που μιλούν μαζί της; Δεν έχουν ευθύνη όταν έχουν περάσει ως ρομαντική και συναρπαστική τη σχέση που συνάπτει μια μαθήτρια Λυκείου με τον καθηγητή της, μέσα από τις σειρές που προβάλλουν; Δεν έχουν ευθύνη όταν  παρουσιάζουν τη γυναίκα ως ένα ον που πρέπει να φροντίζει την εμφάνισή της πρώτα και μετά όλα τα υπόλοιπα;

Χωρίς καμία συστολή, χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Επισταμένα, με στόχο και στρατηγική, γιατί αυτό «πουλάει» ή γιατί όπως εξοργιστικά λένε, επειδή «αυτό θέλει ο κόσμος». Κι αν χρειαστεί, αν δεν πουλάει, θα αλλάξουν το αφήγημα, θα ρίξουν ξανά τις ευθύνες αλλού και θα πέσουν ξανά από τα σύννεφα.

Tags: MediaΠατριαρχίαΣεξισμός
Previous Post

Βάγκνερ και Σούμαν από την Εθνική Συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ

Next Post

 Το σύνδρομο της δικτατορίας και πώς αντιμετωπίζεται

Next Post
book

 Το σύνδρομο της δικτατορίας και πώς αντιμετωπίζεται

DSC05435_1

Πώς να επιλέξεις το σωστό μαγιό και να βρεις το τέλειο beachwear

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ο υπέροχος κόσμος του Marc Newson

Ο υπέροχος κόσμος του Marc Newson

by Zeitgeist Team
February 18, 2021
0

Ο 57χρονος Αυστραλός είναι ένας από τους κορυφαίους designers της Ιστορίας. Όχι, μόνο επειδή έχει κάνει υπέροχα πράγματα, αλλά κυρίως...

Tuborg: Δροσερή ανανέωση

Tuborg: Δροσερή ανανέωση

by Zeitgeist Team
October 22, 2021
0

Στους μοντέρνους καιρούς δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο, αλλά και η συσκευασία, το design. Κάτι που επιβεβαιώνεται πλήρως από...

Η επικίνδυνη ευαισθησία των εύθικτων ανθρώπων

Η επικίνδυνη ευαισθησία των εύθικτων ανθρώπων

by Zeitgeist Team
May 19, 2021
0

Κάποιες φορές η υπερευαισθησία είναι αρετή, κάποιες άλλες όμως είναι ένα τεράστιο ελάττωμα που δυναμιτίζει τις καθημερινές σχέσεις και δυσκολεύει...

«1922 – 2022: 100 Χρόνια Μνήμης»: ένα συλλεκτικό λεύκωμα για τις χαμένες και τις νέες πατρίδες

«1922 – 2022: 100 Χρόνια Μνήμης»: ένα συλλεκτικό λεύκωμα για τις χαμένες και τις νέες πατρίδες

by Zeitgeist Team
February 17, 2022
0

Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα της φωτογράφου και δημοσιογράφου Πηνελόπης Μασούρη, εστιάζει στο αποτύπωμα των προσφύγων από τη Μικρά Ασία, και...

H6 Julietta, ένα supercar για κοινούς θνητούς

H6 Julietta, ένα supercar για κοινούς θνητούς

by Παντελής Περιβολάρης
February 22, 2021
0

Έχουμε δει άπειρα concept cars που δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να αποκτήσουμε, λόγω κόστους. Με αυτό εδώ τα πράγματα είναι...

Η ανάλαφρη γοητεία του ανοιξιάτικου μπουφάν

Η ανάλαφρη γοητεία του ανοιξιάτικου μπουφάν

by Βανέσα Αποστολίδου
April 20, 2021
0

Το ταπεινό ανοιξιάτικο μπουφάν είναι η γέφυρα που συνδέει τρεις εποχές: την άνοιξη με το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Επένδυση...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε στο Netflix

Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε στο Netflix

December 23, 2025
Είδαμε το «Άσπρο Μαύρο»

Είδαμε το «Άσπρο Μαύρο»

December 23, 2025
Είδαμε το «Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν»

Είδαμε το «Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν»

December 22, 2025
Είδαμε τον Caveman

Είδαμε τον Caveman

December 22, 2025

Календарь отчетности Investing com

December 22, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp