Ολόκληρη η παραγωγή χαλκού της Νότιας Αφρικής σε μία νέα καταπληκτική φωτογραφική δουλειά που συνδυάζει την επεξεργασία με τη φωτογραφία τοπίου και την Ιστορία με το κοινωνικό σχόλιο.
ΟDillon Marsh είναι ένας διάσημος φωτογράφος από τη Νότιο Αφρική με πολλές εκθέσεις όχι μόνο στην χώρα του, αλλά σε όλο τον κόσμο, από την Ευρώπη μέχρι τη Λατινική Αμερική. Ο φωτογράφος έκανε μία πολύ πετυχημένη έκθεση, με τον τίτλο «Για ό,τι αξίζει», με την οποία κατάφερε να οπτικοποιήσει την παραγωγή χαλκού της χώρας του, μιας βιομηχανίας που έχει διαμορφώσει την ιστορία και την οικονομία της μακρινής χώρας.
Ο Marsh προσελκύεται καιρό τώρα από θέματα που αφορούν τον περιβάλλον και τη σχέση μας με τον κόσμο γύρω μας. Τα τελευταία χρόνια αυτά τα ενδιαφέροντα έχουν γίνει πιο έντονα. Έτσι, τράβηξε φωτογραφίες πέντε μεγάλων ορυχείων γύρω από την περιοχή Namaqualand και στη συνέχεια πρόσθεσε, σε μια οπτικοποίηση που δημιουργήθηκε από υπολογιστή, την ποσότητα χαλκού που εξάγεται εκεί κατά τη διάρκεια της λειτουργικής ζωής του. Μιλάμε για εκατομμύρια τόνους! Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Ο ίδιος αναφέρει σχετικά: «Είτε είναι ενεργά είτε αδρανή για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα ορυχεία μιλούν για το συνδυασμό θυσίας και κέρδους. Τα χαρακτηριστικά τους είναι ακατέργαστες, αντιαισθητικές ουλές στο τοπίο, ένα αποτέλεσμα σκληρής εργασίας και εξειδικευμένης μηχανικής για να εξάγεται αξία από τη γη, αλλά με ακριβό τίμημα».
Οι εικόνες αποδεικνύουν πως η πώληση πολύτιμων μετάλλων όπως ο χαλκός, ο χρυσός και η πλατίνα και πέτρες όπως τα διαμάντια έχουν σταθερά προτεραιότητα έναντι της βιωσιμότητας του πλανήτη. Άλλωστε το πρώτο ορυχείο ιδρύθηκε το 1852 και από τότε το σκάψιμο γινόταν το χέρι. Το εξορυσσόμενο μετάλλευμα χαλκού μεταφερόταν στη συνέχεια με κάρα που έσερναν βόδια, στην ακτή, 140 χιλιόμετρα μακριά. Από εκεί με πλοία γινόταν η μεταφορά στην Αγγλία για επεξεργασία. Τα μέσα μπορεί να έχουν αλλάξει, όχι όμως και η λογική. Για αυτό και ο Marsh εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεχίσει το project «For What It’s Worth» σε ορυχεία, άλλων περιοχών του κόσμου.