Ψαγμένες, σύγχρονές, μοντέρνες, πρωτοποριακές και προσεκτικά επιλεγμένες προτάσεις από την ομάδα του Zeitgeist για όσους θέλουν να νιώθουν υποψιασμένοι και ψαγμένοι θεατές.
Έξι παραστάσεις πολύ μακριά από το κλασικό και το αναμενόμενο, καθόλου συμβατικές και προβλέψιμες, αρκετά έως πολύ αιχμηρές, που πρέπει να ψάξετε και να βάλετε στην ατζέντα σας.
Βόυτσεκ – Θέατρο Πόλη
Έξι χρόνια από τότε που το πρωτοανέβασε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ο Σταύρος Τσακίρης αναμετράται και πάλι με τον «Βόυτσεκ». Με το πιο αιρετικό και προκλητικό θεατρικό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας που με το τολμηρό κοινωνικό του θέμα, τις επαναστατικές θέσεις του, την κριτική στάση του απέναντι στις θρησκευτικές – ηθικές προκαταλήψεις και την επιστημονική αλαζονεία διαμόρφωσε προφητικά το παγκόσμιο σύγχρονο Θέατρο, και συνεχίζει να το επηρεάζει ακόμη. Ειδικά, αν καταμετρήσουμε τις δεκάδες παρουσιάσεις του κάθε χρόνο από τις μεγαλύτερες έως και τις πειραματικές σκηνές σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα νέο ανέβασμα, μια καινούρια διασκευή του Σταύρου Τσακίρη που έρχεται να δώσει μια διαφορετική θεατρική πρόταση στην ταραγμένη εποχή μας. Στο ρόλο του Βόυτσεκ, ο Ιωάννης Παπαζήσης.
Παραστάσεις: Από τις 11 Νοεμβρίου, Τετάρτη στις 19:30, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00, 21:00, Κυριακή 19:00
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ
Τα νέα μου είναι σαρωτικά – Θέατρο Σφενδόνη
Κάθε νέο έργο της avant-garde Λένας Κιτσοπούλου είναι είδηση, πόσο μάλλον αυτό στο οποίο σκηνοθετεί, παίζει και έχει γράψει. Για το νέο έργο της, λοιπόν, αναφέρει:
«Τα νέα είναι πραγματικά σαρωτικά αυτή την εποχή, παιδιά, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, ακούτε, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, παιδιά, θα κόβεται το ρεύμα, θα ακριβαίνουν τα πάντα, θα έρθει φτώχεια, θα γίνονται πολλά σίριαλ μυθοπλασίας, θα ανέβει η μυθοπλασία, παιδιά, θα γίνονται καλά πράγματα στην τηλεόραση, η Αθήνα, παιδιά, θα είναι ούρμπαν, θα είναι φιούζιον, έχει έρθει η εποχή της αποδόμησης του μαμαδίστικου φαγητού, έρχονται θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα, ακούτε τι γίνεται; Θα σωθεί η Κυψέλη, θα σωθεί, όλοι θα σωθούμε αρκεί να μιλάμε, αρκεί να ποστάρουμε, παιδιά, και τα σπυριά στη μούρη μας να ποστάρουμε, έχει έρθει επιτέλους η εποχή να σχολιάσουμε όλοι μαζί τα σπυριά μας, επιτέλους ελευθερία…είναι σαρωτικά τα νέα, είναι τόσο σαρωτικά που δεν υπάρχουν λόγια».
Παραστάσεις: Από 3 Νοεμβρίου έως 4 Δεκεμβρίου, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:30
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ.
Σεροτονίνη – Bios
Το ανατρεπτικό έργο του Μισέλ Ουελμπέκ, ενός από τους πιο δαιμόνιους και επιδραστικούς σύγχρονους λογοτέχνες, μεταφέρουν ξανά σε ελεύθερη απόδοση στη θεατρική σκηνή για πρώτη φορά παγκοσμίως, μετά τα αλλεπάλληλα sold out, οι Elephas tiliensis από τις 14 Νοεμβρίου έως και τις 10 Ιανουαρίου στο ΒIOS. Μια παράσταση πολλαπλών μέσων, σε συνσκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου, βαθιά υπαρξιακή, ανορθόδοξα ρομαντική, για τις ψευδαισθήσεις και τα αδιέξοδα του σύγχρονου πολιτισμού.
Νέος κύκλος παραστάσεων: Δευτέρα 14 Νοεμβρίου έως και Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2022, κάθε Δευτέρα & Τρίτη στο BIOS.
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ.
Μισάνθρωπος – Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες
Η σκηνοθέτης Μαρία Μαγκανάρη τοποθετεί το κλασικό έργο (Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη) στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’80 και κυρίως του ’90, των Ειδικών Δικαστηρίων, της ιδιωτικής τηλεόρασης και του Μεγάρου Μουσικής, αλλά και του περίφημου Εκσυγχρονισμού που ακολούθησε, συγκροτώντας έναν ιδανικό πλαίσιο για να αναπτυχθεί. Πικρόχολος, εκκεντρικός, πεσιμιστής, εχθρός της κοινωνίας, πρόσωπο που δεν εντάσσεται στα γνωστά μολιερικά κωμικά πρότυπα,- πολλά έχουν γραφτεί για τον «μισάνθρωπο» πρωταγωνιστή της ομώνυμης κωμωδίας του Μολιέρου. Ο Αλσέστ όμως, πριν και πέρα από όλα αυτά είναι ένας πολύ ερωτευμένος άνθρωπος. Η δράση του «Μισάνθρωπου», (έργου γραμμένου το 1666), δομείται πάνω σε δύο άξονες: αφενός την προσπάθεια του πρωταγωνιστή να μείνει μόνος με το αντικείμενο του πόθου του (και πόθου πολλών άλλων), τη Σελιμέν, για να της αποσπάσει «ομολογία» πίστης και αποκλειστικότητας, και αφετέρου την εξέλιξη μιας δίκης, που εκτυλίσσεται εκτός σκηνής, και στην οποία ο Αλσέστ είναι κατηγορούμενος. Μέχρι το τέλος του έργου, η ήττα του και στις δύο υποθέσεις, θα είναι συντριπτική.
Παραστάσεις: Από 23 Νοεμβρίου 2022 – 8 Ιανουαρίου 2023, κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00.
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ.
Pomona – Θέατρο Πόρτα
Πρόκειται για το σουρεαλιστικό έργο του Alistair McDowall, που ανέβηκε για πρώτη φορά το 2014 και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μυστηριώδες και με έντονη θεατρικότητα, που οι κριτικοί χαρακτήρισαν «άγριο δυστοπικό δράμα με φοβερό κωμικό πλεονέκτημα» (The Observer), «διεστραμμένο παιχνίδι ή παραμύθι στο οποίο τα τέρατα είναι πολύ αληθινά» (Guardian) και «θρίλερ που σε κρατά κολλημένο στην άκρη του καθίσματος σου» (Time Out London). Ο ελλειπτικός χαρακτήρας των σκηνών του και η δυστοπική, αινιγματική του ατμόσφαιρα παρασύρουν σταδιακά τον θεατή σε μία ακαταμάχητη δίνη πιθανοτήτων, ενώ θα τολμούσε κανείς να πει πως η αποσπασματική του αφήγηση συνομιλεί με τις σύγχρονες τάσεις που αναγνωρίζουμε σε σειρές μυστηρίου, όπως ίσως το Lost, το Dark ή ακόμα και το Stranger Things. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος συνεργάζεται στη σκηνοθεσία με τον Ισλανδό conceptual artist και ενεργό μέλος της κουλτούρας των RPG, Sigurdur F3, έχοντας τη χαρά να αξιοποιήσει ένα εξαιρετικό υποκριτικό καστ.
Παραστάσεις: Από τις 22 Νοεμβρίου, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο 21:00 και Κυριακή 19:00
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ
Ατσάλι – Θέατρο Μεταξουργείο
Η παράσταση της σύγχρονης Σκωτσέζας Rona Munro, πρωτοανέβηκε πέρσι τον Μάιο, γνώρισε εξαιρετική υποδοχή από κοινό και κριτικούς και επαναλαμβάνεται δικαίως για δεύτερη χρονιά, σε σκηνοθεσία της αξιοπρόσεκτης Νάντιας Φώσκολου. Τι μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα στο φόνο; Τι μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα να σκοτώσει τον άντρα της; Μπορεί μια κόρη να κατανοήσει και να συγχωρέσει τη μάνα της για το φόνο του πατέρα της; Η απάντηση δεν είναι πάντα ούτε εύκολη ούτε η αναμενόμενη. Στο «Ατσάλι», η Φέι (η ισοβίτισσα μάνα που ερμηνεύεται από την Γιασεμί Κηλαηδόνη), οδηγείται στο φόνο του «αξιαγάπητου» άνδρα της, σε μια στιγμή ανεξέλεγκτου παρορμητισμού. Ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στη φυλακή, έρχεται να την επισκεφθεί για πρώτη φορά η κόρη της Τζόσυ, η οποία ήταν μόλις δέκα χρόνων όταν η μητέρα της σκότωσε τον πατέρα της.
Παραστάσεις: Μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2023, κάθε Σάββατο στις 21:00 και κάθε Κυριακή στις 19:00
Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ
Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία, πατώντας like στο facebook banner που βλέπετε κάτω ή πάνω δεξιά.