fbpx
Monday, December 15, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε τη Λένα Κιτσοπούλου να σαρώνει

Χαράλαμπος Νικόπουλος by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 13, 2022
in Theater
Είδαμε τη Λένα Κιτσοπούλου να σαρώνει
6
SHARES
563
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η παράσταση «Τα νέα μου είναι σαρωτικά», στο θέατρο Σφενδόνη, δεν μοιάζει με τίποτα από ό,τι έχετε δει ως τώρα και είναι μία από τις παραστάσεις της χρονιάς.

Το νέο έργο του τρομερού παιδιού του ελληνικού θεάτρου (γράφει, σκηνοθετεί, παίζει) δεν εξαντλείται αυτή τη φορά στη δηλητηριώδη όσο και γνώριμη θεματική του. Η αλλοτρίωση και η κοινωνική αναλγησία, η αποχαύνωση και η συντριπτική υπεροχή του φαίνεσθαι πάνω στο είναι, ο μικροαστός που ποζάρει με φόντο τα ερείπια της ύπαρξής του, η μουρλοκακομοίρα που φαντασιώνεται μέσα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έναν άλλο εαυτό και μιαν άλλη ζωή, το τουρλουμπούκι και η κακογουστιά στην εποχή της πανδημικής παράνοιας, η απουσία της λογικής, η κουτοπονηριά, η κακοποίηση, ο αστραφτερά πακεταρισμένος ευτελισμός και αρκετά άλλα συναφή νεοελληνικά, πατροπαράδοτα και αυθεντικά, δέχονται σταθερά τα βέλη της Κιτσοπούλειας κριτικής. Αλλά, αυτή τη φορά το έργο δεν εξαντλείται στον δικαιολογημένο μισανθρωπισμό και αναρχισμό της. Γιατί τι σηματοδοτούν όλα αυτά τα ευτελή που ζούμε, τι σημαίνει η νίκη του παραλογισμού και η κραταιά επικράτηση του μάρκετινγκ σε κάθε τομέα της ζωής, τι παρενέργειες έχει η κατανάλωση τόσων σκουπιδιών (διατροφικών, πνευματικών); Την ανάδυση μιας άλλης φυλής ανθρώπων (στην παράσταση φορούν άφρο περούκες και βαδίζουν σα ρομποτάκια) που όμως δεν εξελίσσεται, δεν πηγαίνει μπροστά. Τουναντίον, με άναρθρες κραυγές και πρωτόγονα ένστικτα ο homo σάπιος προσπαθεί να διεκδικήσει ρανίδες ματαιοδοξίας από το τίποτα που του αναλογεί.

Εν αρχή ην ο λόγος, αλλά εδώ λόγος δεν υπάρχει. Μια παράσταση σχεδόν βωβή, με ελάχιστους παραληρηματικούς μονολόγους και καθόλου διαλόγους, ένα συνονθύλευμα βιτριολικών γκαγκ που άλλοτε θυμίζει Μπάστερ Κίτον και σλάπστικ κωμωδία, άλλοτε Ζακ Τατί και ενίοτε έχουν μιαν ατμόσφαιρα Ρόι Άντερσον. Κωμικοτραγικά δρώμενα που δεν συνδέονται μεμιάς μεταξύ τους, και μια νέα γλώσσα μη λεκτικής επικοινωνίας -διότι δεν υπάρχουν λόγια πια- συνυφαίνουν τη βωβή performance που εντυπωσιάζει καταρχήν για την αρτιότητα της εκτέλεσης. Τόσο η Κιτσοπούλου όσο και οι άλλοι άξιοι ηθοποιοί του καστ παίζουν με το σώμα τους, μιλούν εύγλωττα με τις κραυγές τους και παρουσιάζουν μια νέα ράτσα υπανθρώπου, αυτού εδώ του σύγχρονου που τρώει πίτουρα ενώ καταναλώνει εικόνες χλιδής. Το αν η φόρμα που εισαγάγει η Κιτσοπούλου λειτουργεί στο κοινό, αυτό είναι κάτι που δεν χρήζει απάντησης εδώ. Θα ήταν άλλωστε οξύμωρο το να ισχυριστεί κάποιος ότι ένας ανατρεπτικός δημιουργός οφείλει να συμμορφώνεται με το κοινό του. Το ζητούμενο στην Τέχνη ήταν πάντοτε το αντίθετο, άλλωστε. Εντούτοις, κάποιες λίγες σκηνοθετικές προσθήκες θα διευκόλυναν, θα αποσαφήνιζαν το πλήθος των συμβολισμών και θα κέρδιζαν και το μη εκπαιδευμένο κοινό. Αλλά θα έδινε και σε αυτήν την τόσο προσωπική της δημιουργία μια περισσότερο οικουμενική διάσταση.

Η ταυτότητα της παράστασης
Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ, Μακρή 4, Αθήνα, Στάση Μετρό: Ακρόπολη
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Ηθοποιοί: Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος
Παραστάσεις (έως 18 Δεκεμβρίου): Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:30
Κλείστε το εισιτήριό σας εδώ

Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία, πατώντας like στο facebook banner που βλέπετε κάτω ή πάνω δεξιά.

Tags: SliderΘέατροΚριτικήΠαράσταση
Previous Post

Ο Βαπτιστικός ανεβαίνει στο Ολύμπια και δεν κρατιόμαστε!

Next Post

Βιτάλη και Θηβαίος στο Γυάλινο

Next Post
Βιτάλη και Θηβαίος στο Γυάλινο

Βιτάλη και Θηβαίος στο Γυάλινο

Η σκηνή του Faust μετατρέπεται σε καμπαρέ

Η σκηνή του Faust μετατρέπεται σε καμπαρέ

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Τα βάθη (και τα ύψη) του χρόνου

Τα βάθη (και τα ύψη) του χρόνου

by Zeitgeist Team
February 1, 2022
0

Καταδυτικό, ορειβατικό, ριψοκίνδυνο, το νέο Aquaracer Professional 200 της Tag Heuer είναι το απόλυτο ρολόι περιπέτειας.  

Η ανατομία ενός λαμόγιου

Η ανατομία ενός λαμόγιου

by Άλκης Φιτσόπουλος
January 17, 2022
0

Στην Ελλάδα ο ένας αποκαλεί τον άλλον «λαμόγιο». Μπορεί και ο ίδιος να είναι «λαμόγιο», ωστόσο. Ένα είναι το σίγουρο....

David Wojnarowicz: Ταλέντο, επανάσταση και queer art  

David Wojnarowicz: Ταλέντο, επανάσταση και queer art  

by Αναστασία Αντωνίου
April 18, 2022
0

Τριάντα χρόνια μετά το θάνατό του, η μοντέρνα τέχνη και το queer κίνημα εξακολουθούν να τον θεωρούν πολύ σημαντικό για...

Είδαμε την «Ασκητική» και νιώσαμε τη μεταφυσική αγωνία του Καζαντζάκη 

Είδαμε την «Ασκητική» και νιώσαμε τη μεταφυσική αγωνία του Καζαντζάκη 

by Zeitgeist Team
May 16, 2022
0

Η θεατρική μεταφορά του θεμελιώδους έργου του Νίκου Καζαντζάκη στο Βρετάνια προσφέρει στιγμές ψυχικής ανάτασης και φιλοσοφικής ενατένισης. 

7 πασίγνωστα λαϊκά τραγούδια που αν κυκλοφορούσαν σήμερα θα ήταν μηνύσιμα

7 πασίγνωστα λαϊκά τραγούδια που αν κυκλοφορούσαν σήμερα θα ήταν μηνύσιμα

by Zeitgeist Team
February 16, 2022
0

Πατριαρχία, ρατσισμός, σεξισμός, βία και κακοποίηση από τη μεγάλη μας μουσική παράδοση και δη τη λαϊκή, που εξέθρεψαν και καλλιέργησαν...

40 χρόνια στο Θιβέτ

40 χρόνια στο Θιβέτ

by Zeitgeist Team
January 30, 2024
0

Το έργο ζωής του φωτογράφου Olivier Föllmi είναι ένα αφιέρωμα στο απαράμιλλο τοπίο, στους ανθρώπους και στην πνευματικότητα της περιοχής...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Συνεργασία κορυφής

Συνεργασία κορυφής

December 11, 2025
Εδώ το επίσημο ντύσιμο είναι τέχνη και το σμόκιν εμπειρία!

Εδώ το επίσημο ντύσιμο είναι τέχνη και το σμόκιν εμπειρία!

December 11, 2025
Είδαμε τον Φάουστ του Μπινιάρη

Είδαμε τον Φάουστ του Μπινιάρη

December 9, 2025
Είδαμε το Killing Godot

Είδαμε το Killing Godot

December 9, 2025
Το Μουντιάλ του Τραμπ

Το Μουντιάλ του Τραμπ

December 8, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp