fbpx
Friday, January 27, 2023
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • English
  • Greek
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε το Ay, Carmela! και νιώσαμε επαναστατικά

Θανάσης Αντωνίου by Θανάσης Αντωνίου
December 28, 2022
in Theater
Είδαμε το Ay, Carmela! και νιώσαμε επαναστατικά
4
SHARES
407
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Μια παράσταση που υμνεί την ειρήνη με φόντο τον Ισπανικό Εμφύλιο και αναδεικνύει την αξία της ατομικής ευθύνης που δεν φοβάται να γίνει θυσία, στο θέατρο Μεταξουργείο.   

«Να πεθάνεις έστω και για μια ιδέα που ξεπερνάει το άτομο, είναι πάντα μια προσωπική υπόθεση», γράφει ο μεγάλος Ούγγρος δημοσιογράφος και συγγραφέας Άρθρουρ Καίσλερ στον πρόλογο του βιβλίου του «Ισπανική Διαθήκη» (1937), ένα βιβλίο που αναφέρεται στον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Και πράγματι, κάποιες μεγάλες αποφάσεις, κάποια δυνατά διλήμματα όπως η θυσία της ανθρώπινης ζωής, είναι μια απολύτως προσωπική υπόθεση.

Η Θεατρική Εταιρεία THEARTES των Κωνσταντίνου Κυριακού και Κατερίνας Μπιλάλη παρουσιάζει στο Θέατρο Μεταξουργείο το κωμικοτραγικό έργο «Ay, Carmela!» του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρρα (1940), ένα έργο στο οποίο εδράζεται πάνω σε αυτό ακριβώς το μέγα δίλημμα.

Πρόκειται για ένα αντιφασιστικό έργο, η ιστορία του οποίου διαδραματίζεται κατά την περίοδο του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου. Πρωταγωνιστές, δύο ηθοποιοί που, μέσα από την περιπέτειά τους, φωτίζεται η συλλογική τραγωδία ενός λαού που μαστίζεται από την εμφύλια διαμάχη, η πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης που έρχεται αντιμέτωπη με τον πόνο και τον φόβο και η αξιοπρέπεια του καλλιτέχνη απέναντι στην αδυσώπητη εξουσία. Όλα αυτά αντιμετωπίζονται με μαύρο χιούμορ, με ίσες δόσεις δράματος και ποίησης -οι αναφορές στον Λόρκα είναι ενδεικτικές. Το έργο είναι μια σπαρακτική απεικόνιση της αγάπης και της απώλειας, μια οδυνηρή μαρτυρία της απανθρωπιάς του πολέμου αλλά κι ένα σχόλιο πάνω στην ατομική ευθύνη του κάθε πολίτη που αποφασίζει να ορθώσει το ανάστημά του απέναντι στην βαρβαρότητα, διακινδυνεύοντας τη ζωή του.
Η Καρμέλα και ο Παουλίνο είναι δύο περιοδεύοντες ηθοποιοί που, εν μέσω του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, διασκεδάζουν τα δημοκρατικά στρατεύματα με τα επιθεωρησιακά τους σκετς. Εξαιτίας ενός λάθους, περνούν στην περιοχή που ελέγχουν οι εθνικιστές τού Φράνκο και αιχμαλωτίζονται. Εκείνοι τούς διατάζουν να παρουσιάσουν, με αντάλλαγμα την ελευθερία τους, μια παράσταση για τα στρατεύματά τους και να συμπεριλάβουν στα σκετσάκια τους μια παρωδία κατά της Ισπανικής Δημοκρατίας, με σκοπό να χλευάσουν τα αιχμάλωτα μέλη των Διεθνών Ταξιαρχιών, μαχητές που πρόκειται να εκτελεστούν την επομένη.

Η Καρμέλα, φλογερή αλλά και αγανακτισμένη, αρνείται να διακωμωδήσει την τρίχρωμη (κόκκινο, κίτρινο και μωβ) σημαία της Ισπανικής Δημοκρατίας (1931) κι επιχειρεί να ανατρέψει αυτήν την παρωδία παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες του λιγόψυχου αλλά ορθολογιστή Παουλίνο. Τελικά, ο Παουλίνο θα καταφέρει να συγκρατήσει την Καρμέλα ή η Καρμέλα θα ολοκληρώσει το σχέδιό της, μπροστά μάλιστα στην ηγεσία των φασιστών, κινδυνεύοντας να εκτελεστεί;

Το «Ay, Carmela!»  δεν είναι απλώς ένα έργο για τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο, για τον σταδιακό εκφασισμό της Ευρώπης και την τελική κατάπτωση του ανθρώπου κάτω από τις ερπύστριες των τανκ. Είναι ένα έργο αντιπολεμικό, ένα σχόλιο ενάντια  στους παράλογους εμφύλιους πολέμους που στέλνουν στον άλλο κόσμο φίλους, γείτονες, συγγενείς ακόμα και αδέλφια. Παράλληλα και ίσως περισσότερο από ένα αντιπολεμικό έργο το «Ay, Carmela!» στην σκηνοθετική εκδοχή του Κωνσταντίνου Κυριακού στέκεται στο ζήτημα της αλληλεγγύης, στην δύναμη της αγάπης, της ελευθερίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης και της ηθικής.

Ακολουθώντας την τεχνική του «θεάτρου εν θεάτρω» (theatre in theatre), καθώς παρακολουθούμε όχι μόνο τις πρόβες των δύο ηθοποιών αλλά και την παράσταση που αναγκάζονται να παίξουν μπροστά σε φασίστες νικητές και δημοκρατικούς αιχμαλώτους, οι δύο ηθοποιοί αξιοποιούν τη δραματουργία του Μπέκετ στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» παρωδώντας την αδιόρατη κόλαση μέσα στην οποία καλούνται να ξεδιπλώσουν την τέχνη τους ανταλλάσσοντας κοφτές, ελλειπτικές ερωταπαντήσεις σε έναν γκροτέσκο διάλογο που υπονοεί την εξέλιξη αλλά δεν την αποκαλύπτει.

Με αναφορές στην Ελλάδα και τις Διεθνείς Ταξιαρχίες που έφτασαν στην Ισπανία το 1936 για να στηρίξουν την Ισπανική Δημοκρατία και να συμμετάσχουν στην συνέχεια στον Εμφύλιο Πόλεμο, η παράσταση «Ay, Carmela!» εξυψώνει το μικρό ανάστημα των ταπεινών ηρώων της που μάχονται τον φασισμό αλλά ταυτόχρονα αποθεώνει το πάθος και το θάρρος των ανώνυμων μαχητών της δημοκρατίας, όπου γης, ενάντια στην βαρβαρότητα του ολοκληρωτισμού και τη μακαριότητα των θρησκειών- οι αντικληρικές αιχμές είναι επίσης έντονες στην παράταση.

Οι δύο ηθοποιοί, Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού, μέσα από την ένταση του ρόλου τους και τα σκαμπανεβάσματα των διαθέσεών τους υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο το σχόλιο του συγγραφέα για την ευθύνη της τέχνης και του καλλιτέχνη σε χαλεπούς καιρούς. Σχόλιο που τελικά βάζει φωτιά στις ψυχές και τα σώματα των δύο ηθοποιών φωτίζοντας τη λιτή σκηνή στο Θέατρο Μεταξουργείο αλλά και τη δική μας αποστασιοποιημένη ζωή.

Η ταυτότητα της παράστασης
Ay, Carmela!, του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρρα
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κυριακού
Δραματουργία – Κινησιογραφία: Κατερίνα Μπιλάλη
Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Τσακότα
Φωτισμοί: Λέων Εσκενάζη
Πρωτότυπη μουσική: Άρτεμις Ματαφιά
Εκτέλεση μουσικής – Ενορχήστρωση – Κιθάρες: Γιώργος Πατσιώτης
Τραγούδι: Άρτεμις Ματαφιά

Θέατρο Μεταξουργείο, Ακαδήμου 14 & Κεραμεικού, 210-523 4382
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Κλείστε τα εισιτήριά σας εδώ.

Ακολουθήστε το zeitgeist.gr στο facebook για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα θέματα και να στηρίξετε την ποιοτική δημοσιογραφία, πατώντας like στο facebook banner που βλέπετε κάτω ή πάνω δεξιά.

Διαβάστε επίσης: 10 θεατρικές παραστάσεις για τα Χριστούγεννα

Tags: SliderΘέατροΚριτικήΙσπανίαΠαράσταση
Previous Post

Βότκα, το «πνεύμα του διαβόλου» που φτιάχτηκε από μοναχούς

Next Post

Slot machines, τα πραγματικά φρούτα της εποχής

Next Post
Slot machines, τα πραγματικά φρούτα της εποχής

Slot machines, τα πραγματικά φρούτα της εποχής

Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Σαμπάνια, ο αφρός των ημερών

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Η άγνωστη ιστορία του Λιονέλ Μέσι 

Η άγνωστη ιστορία του Λιονέλ Μέσι 

by Zeitgeist Team
December 19, 2022
0

Πριν ακριβώς από 22 χρόνια ο 13χρονος τότε Λιονέλ Μέσι περνούσε τον Ατλαντικό για να συνεχίσει τη θεραπεία που είχε...

Η Ντόχα της μπόχας

Η Ντόχα της μπόχας

by Άλκης Φιτσόπουλος
November 17, 2022
0

Κατάρ 2022, 20 Νοεμβρίου – 18 Δεκεμβρίου: Το πιο παράξενο Μουντιάλ της Ιστορίας, όπου εκ προοιμίου το χρήμα και τα...

Μαριάννα Τουμασάτου: «Η Ελληνική Δικαιοσύνη μας έκοψε τα φτερά»

Μαριάννα Τουμασάτου: «Η Ελληνική Δικαιοσύνη μας έκοψε τα φτερά»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
July 18, 2022
0

Μία από τις πιο ευαισθητοποιημένες και αγαπητές ηθοποιούς της γενιάς της, μιλάει θαρραλέα για όσα συμβαίνουν γύρω μας, αλλά και...

Οι συγκλονιστικές ΦΩΤΟ κατοικιδίων και ιδιοκτητών στο Μετρό του Κιέβου

Οι συγκλονιστικές ΦΩΤΟ κατοικιδίων και ιδιοκτητών στο Μετρό του Κιέβου

by Zeitgeist Team
March 9, 2022
0

Ο ακλόνητος δεσμός μεταξύ των ανθρώπων και των χνουδωτών συντρόφων τους είναι από εκείνα τα πράγματα που σε κάνουν να...

ΜΟΡΙΑΣ ’21: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Πελοπόννησο

ΜΟΡΙΑΣ ’21: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Πελοπόννησο

by Zeitgeist Team
May 17, 2021
0

Μια πολυεπίπεδη τουριστική πρωτοβουλία που ξεκινώντας από το ορόσημο των 200 χρόνων από το 1821 επαναπροσδιορίζει τις πιο αυθεντικές πτυχές...

Ρίγανη: Φυσική πανάκεια

Ρίγανη: Φυσική πανάκεια

by Μαρία Κοσμά
June 10, 2022
0

Είναι απίστευτο το πόσο αυτό το αυτοφυές στην Ελλάδα μυρωδικό ωφελεί και προστατεύει την υγεία, νοστιμίζοντας κάθε φαγητό της μεσογειακής...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Thanasis-Antoniou 300px

Θανάσης Αντωνίου

Ο Γκορμπατσόφ που εκτέλεσε και εκτελέστηκε

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Άλκης Φιτσόπουλος

Άλκης Καμπανός: ένας χρόνος μετά

Αθηνά Φερεντίνου

Το πείραμα της υπακοής και η δύναμη της εξουσίας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

Ματθαίος Γιωσαφάτ (1937 – 2022): «Δυστυχώς, δεν είναι και πολύ ώριμοι οι Έλληνες»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
July 27, 2022
0

Τα 5 πουλόβερ που πρέπει να έχεις στην ντουλάπα σου

Τα 5 πουλόβερ που πρέπει να έχεις στην ντουλάπα σου

by Βανέσα Αποστολίδου
October 19, 2022
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ποιος δεν φοβάται την επαγγελματική εξουθένωση;

Ποιος δεν φοβάται την επαγγελματική εξουθένωση;

January 24, 2023
Η Βούδα και η Πέστη σε άσπρο – μαύρο

Η Βούδα και η Πέστη σε άσπρο – μαύρο

January 23, 2023
Άλκης Καμπανός: ένας χρόνος μετά

Άλκης Καμπανός: ένας χρόνος μετά

January 23, 2023
10 απίστευτες φωτογραφίες από την Ελλάδα των αρχών του 20ου αιώνα

10 απίστευτες φωτογραφίες από την Ελλάδα των αρχών του 20ου αιώνα

January 23, 2023
Γιατί όλοι μιλάνε για την Pomona;

Γιατί όλοι μιλάνε για την Pomona;

January 19, 2023

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp