fbpx
Saturday, July 12, 2025
No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets
  • el
    • en
    • el
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Zeitgeist

Είδαμε το Περιμένοντας τον Γκοντό

Zeitgeist Team by Zeitgeist Team
January 9, 2025
in Theater
Είδαμε το Περιμένοντας τον Γκοντό
3
SHARES
267
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχόλια και εντυπώσεις από την παράσταση που παίζεται στο θέατρο Πόρτα αυτήν την περίοδο σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα γνωστότερα και επιδραστικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, ένα από τα 10 έργα που πρέπει οπωσδήποτε να δει κάποιος στη ζωή του, όπως αρέσκονται να λένε κάποιες φορές οι δημοσιογράφοι. Οι περισσότερη γνωρίζουν τη φαινομενικά στατική υπόθεσή του: Δυο άνδρες, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κοντά σε ένα δένδρο. Συζητάνε για διάφορα θέματα και ανακαλύπτουν ότι περιμένουν έναν άνδρα, που ονομάζεται Γκοντό. Όσο περιμένουν, εμφανίζονται άλλοι δυο, ο Πότζο και ο Λάκι: ο πρώτος πηγαίνει στην αγορά για να πουλήσει τον δεύτερο, που είναι δούλος του. Ο Πότζο συζητάει με τον Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν όσο ο Λάκι τους διασκεδάζει και στη συνέχεια φεύγουν. Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αγόρι που λέει στο Βλαντιμίρ ότι είναι αγγελιαφόρος του Γκοντό: ο Γκοντό δεν θα έρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο. Αφού φύγει το αγόρι, οι δυο άνδρες αποφασίζουν να φύγουν, αλλά δεν μετακινούνται καθώς πέφτει η αυλαία. Το επόμενο βράδυ, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν συναντιούνται ξανά κοντά στο δέντρο περιμένοντας τον Γκοντό. Εμφανίζονται ξανά ο Λάκι και ο Πότζο, μόνο που αυτή τη φορά ο πρώτος είναι μουγγός κι ο δεύτερος τυφλός. Ο Πότζο δεν θυμάται τη συζήτηση με τους δυο άνδρες το προηγούμενο βράδυ, φεύγει μαζί με τον Λάκι και οι δυο άνδρες συνεχίζουν να περιμένουν. Το αγόρι ξανάρχεται για να πει ότι ο Γκοντό δε θα έρθει, αλλά επιμένει ότι δεν μίλησε χτες με τον Βλαντιμίρ. Οι δυο άνδρες αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν, προσπαθώντας να κρεμαστούν από το δέντρο, αλλά αποτυγχάνουν, γιατί σαν σχοινί έχουν μόνο τη ζώνη του ενός. Αποφασίζουν να φύγουν, αλλά η αυλαία πέφτει και κανείς από τους δυο δεν έχει φύγει από τη θέση του. Το πιο γνωστό έργο του Ιρλανδού δραματουργού έχει δεχθεί πολλές ερμηνείες και συζητήσεις για την ταυτότητα του Γκοντό. Μια ερμηνεία είναι ότι πρόκειται για την αγγλική λέξη God (Θεός) και τη συχνή γαλλική κατάληξη -ot, κάτι που θα έδινε μια μεταφυσική διάσταση στο έργο. Καθώς, οι δυο χαρακτήρες περιμένουν την άφιξη μιας υπερβατικής φιγούρας που θα τους σώσει από τα βάσανά τους, αλλά τελικώς δεν έρχεται ποτέ.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί το αριστούργημα του Σάμιουελ Μπέκετ, αναδεικνύοντας το τραγικωμικό του σύμπαν και επιχειρώντας ταυτόχρονα μία ανάγνωση ακριβείας που ακουμπά όσο ποτέ στις μέρες μας. Στη διανομή συναντάμε κατ’ αποκλειστικότητα νέους σε ηλικία ερμηνευτές, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική του να ανατίθενται οι δύο τουλάχιστον κεντρικοί ρόλοι σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Έτσι, η διανομή εξαρχής αποτελεί ένα σχόλιο για τα αδιέξοδα της νέας γενιάς, που στην εποχή μας βρίσκει τον εαυτό της καθηλωμένο από τις καταστάσεις, πριν καν ξεκινήσει την πορεία της. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή σε όλους τους θεατές, ακόμα και σε εφήβους. Καθοριστικά για την εικόνα της παράστασης και το σύμπαν στο οποίο μας μεταφέρει, είναι τα -ξεχωριστής εικαστικότητας- σκηνικά και κοστούμια του Βασίλη Παπατσαρούχα. Τους φωτισμούς έχει σχεδιάσει ο Νίκος Βλασόπουλος, ενώ ο Κορνήλιος Σελαμσής έχει αναλάβει μια πρωτότυπη διερεύνηση του προσωδιακού χαρακτήρα του μπεκετικού κειμένου. Ιδιαίτερη σημασία έχει και η κινησιολογία της παράστασης που έχει επιμεληθεί ο Χρήστος Στρινόπουλος, προσδίδοντας στοιχεία μιας μοντερνιστικής κλοουνερί.

Η άποψή μας: Το φιλοσοφικό αριστούργημα του Μπέκετ αναδεικνύεται από Θωμά Μοσχόπουλο σε μια άσκηση «πληθωρικού μινιμαλισμού» όπου καμία λέξη, καμία παύση, κανένα βλέμμα δεν είναι περιττό, μέσα από μια ανάγνωση ακριβείας που πλησιάζει όσο ποτέ το τώρα, ενώ σέβεται απόλυτα την ουσία του έργου. Την ίδια στιγμή ο Πάνος Παπαδόπουλος αναδεικνύεται σε ιδανικό πρωταγωνιστή, στον Βλαδίμηρο του 21ου αιώνα, που -παρότι πνευματώδης και σκεπτόμενος- αδυνατεί να βρει πυξίδα, να αλλάξει ρότα και πλάνο.

Ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση:
Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Δραματουργία: Δηώ Καγγελάρη
Διανομή:
Βλαδίμηρος – Πάνος Παπαδόπουλος
Εστραγκόν – Τάσος Ροδοβίτης
Ποτζό – Γιάννης Σαμψαλάκης
Λάκυ – Γιάννης Βαρβαρέσος
Αγόρι – Πέτρος Δημοτάκης
Σκηνικά – κοστούμια – video teaser: Βασίλης Παπατσαρούχας
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Στρινόπουλος
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι
Ζωγραφική εκτέλεση κοστουμιών: Στέλλα Παγώνη, Βασίλης Παπατσαρούχας
Κατασκευή σκηνικού: LAZARIDIS SCENIC STUDIO
Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή: 20:00, Σάββατο: 21:00, Κυριακή: 19:00
Κάθε Πέμπτη μειωμένο εισιτήριο 15 ευρώ.
Κλείστε τα εισιτήριά σας εδώ

Tags: ΘεόςSliderΘέατροΦιλοσοφία
Previous Post

Επιχείρηση: «Χρυσή Σφυρίχτρα»

Next Post

Κάτι τρέχει στο «Πατάρι» του θεάτρου Μεταξουργείο

Next Post
Κάτι τρέχει στο «Πατάρι» του θεάτρου Μεταξουργείο

Κάτι τρέχει στο «Πατάρι» του θεάτρου Μεταξουργείο

Η Ελλάδα το χειμώνα: Ορεινή Πελοπόννησος

Η Ελλάδα το χειμώνα: Ορεινή Πελοπόννησος

Follow Us!

Κατηγορίες

Σας Προτείνουμε

Ταραξίας: «Η trap δεν είναι rap και δεν μου αρέσει καθόλου» - Ο Γιώργος Γκόγκας, η αυθεντική φωνή του ελληνικού hip-hop που δεν αλλοιώθηκε, επιστρέφει με νέο δίσκο και μιλάει αποκλειστικά στο Zeitgeist για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Ταραξίας: «Η trap δεν είναι rap και δεν μου αρέσει καθόλου»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
March 3, 2021
0

Ο Γιώργος Γκόγκας, η αυθεντική φωνή του ελληνικού hip-hop που δεν αλλοιώθηκε, επιστρέφει με νέο δίσκο και μιλάει αποκλειστικά στο...

Βόλτα στην Αθήνα του Μεσοπολέμου

Βόλτα στην Αθήνα του Μεσοπολέμου

by Zeitgeist Team
May 3, 2021
0

Τα καλύτερα δείγματα αρχιτεκτονικού μοντερνισμού του Μεσοπολέμου, ατάκτως ερριμμένα στις γωνιές της πρωτεύουσας, αναδύουν την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, όπου...

Γευσιγνωσία: Τσίπουρο και αυγοτάραχο

Γευσιγνωσία: Τσίπουρο και αυγοτάραχο

by Μόδεστος Κούρτης
December 14, 2021
0

Δοκιμάζουμε και συνδυάζουμε δύο αυθεντικά ελληνικά προϊόντα (αυγοτάραχο Μεσολογγίου με δύο γνωστές ετικέτες τσίπουρου), μια εναλλακτική πρόταση που έχει πολλά...

Από τη Γιάλτα στο Ντονμπάς: Ο πόλεμος και το μοίρασμα της Ευρώπης

Από τη Γιάλτα στο Ντονμπάς: Ο πόλεμος και το μοίρασμα της Ευρώπης

by Θανάσης Αντωνίου
February 21, 2022
0

Ένα ιστορικό αλλά και επίκαιρο βιβλίο που μας θυμίζει και μας προειδοποιεί για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν οι μεγάλοι...

Θρησκευτικός τουρισμός και ταξίδια πίστης στην Ελλάδα

Θρησκευτικός τουρισμός και ταξίδια πίστης στην Ελλάδα

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
June 27, 2024
0

Μεγάλα προσκυνήματα και ιεροί τόποι που προκαλούν δέος, σύμβολα της προσπάθειας του ανθρώπου να υπερβεί το επίγειο, ένα φαινόμενο πίστης,...

Οι πραγματικοί influencers

Οι πραγματικοί influencers

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
February 12, 2022
0

Όπως και στο θέμα της επιβίωσης οι πραγματικοί survivors δεν έχουν καμία σχέση με τον Άγιο Δομήνικο και τα τηλεοπτικά...

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

OPINION LEADERS

Άνθρωποι που έχουν άποψη και τη λένε

Άλκης Φιτσόπουλος

Tα ζόμπι των social media

Marieta Kondou

Μαριέττα Κόντου

Η διπολική μας ιδιοσυγκρασία και ο χειρότερος εαυτός μας

Εύη Νεοφώτιστου

Τι να κάνω όταν όλα γύρω μου καταρρέουν

Aggoules 300px

Αντώνιος Αγγουλές

Οι συμβουλές που σώζουν ζωές στα βουνά

Κωνσταντίνος Παντίδος

Να, γιατί έχουμε ανάγκη τα κατοικίδια!

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

25 διαφημιστικά σλόγκαν που άφησαν εποχή

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
January 30, 2021
0

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

10 διάσημα τουρκικά τραγούδια που είναι ελληνικά

by Zeitgeist Team
June 16, 2022
0

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

Η θεωρία του Αϊνστάιν για την ευτυχία

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
November 5, 2021
0

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

Διονύσης Σιμόπουλος: «Η άποψη ότι η Γη είναι επίπεδη, είναι παράδειγμα ηλιθιότητας»

by Χαράλαμπος Νικόπουλος
December 4, 2020
0

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ο Τσιτσιπάς;

by Παντελής Περιβολάρης
March 12, 2021
0

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Μετάλλια για 8 κρασιά της Santo Wines στα Decanter World Wine Awards 2025

Μετάλλια για 8 κρασιά της Santo Wines στα Decanter World Wine Awards 2025

July 11, 2025
Ο μελαγχολικός εργάτης

Ο μελαγχολικός εργάτης

July 11, 2025
Κάλυμνος: Τραχιά αλλά πάντα ήρεμη

Κάλυμνος: Τραχιά αλλά πάντα ήρεμη

July 8, 2025
Το RUDU FEST 2025 είναι ένας λόγος για να πας στην Αμοργό

Το RUDU FEST 2025 είναι ένας λόγος για να πας στην Αμοργό

July 7, 2025
Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

Μια μεγάλη τζαζ βραδιά

July 3, 2025

ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ

Alkis4_circle 300

Άλκης Φιτσόπουλος

Antoniou_circle 300

Θανάσης Αντωνίου

Pantidos_circle 300

Κωνσταντίνος Παντίδος

Bouniseas_circle 300

Πέτρος Βουνισέας

Πέτρος Θ. Πιζάνιας

Σπύρος Α. Κυβέλλος

Nikolopoulos_circle 300

Χαράλαμπος Νικόπουλος

Αντώνιος Αγγουλές

Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

About Ταυτότητα

Zeitgeist © Copyright 2021. All rights reserved.

Designed & Developed by Neurosynthesis &  D4

No Result
View All Result
  • News
    • Pop Up
    • Business
    • Sports
    • Auto & Moto
    • Tech
    • Politics
    • Retro-Vintage
    • Society
    • Choice
  • People
    • Story
    • Interview
    • Adventure
    • Opinion
  • Culture
    • Art
    • Theater
    • Screen
    • Photography
    • Books & Editions
    • Music
  • Style
    • Fashion
    • Beauty & Grooming
    • Watch
  • Design
    • Architecture
    • Industrial
    • Interior
    • Typography
    • Creativity
    • Craftsmanship
  • Fine Life
    • Food
    • Wine & Spirits
    • Travel
    • Eclecticism
    • Experience
  • Wellness
    • Health
    • Fitness
    • Psychology
    • Sex
    • Nutrition
    • Relationships
    • Spirituality
    • Pets

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

ZeitGeist PopUp